samblikud ja õhusaaste
Läänemere Projekt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Määramisleht kirjeldab gruppide kaupa 12 Eestis levinud samblikuliigi tundlikkust happelise ja tolmu saastatuse vastu. Määramisleht on algselt loodud Läänemere Projekti korraldatava rahvusvahelise õhukvaliteedi kuu raames toimuva samblike loodusvaatluse abimaterjaliks.

Maakond: Tartumaa
kuumaõhupall
Autor: Roomet Ild
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Inimene on alati tahtnud lennata ja püüdnud leiutada viise, kuidas õhus püsida. Kui avastati, et kuum õhk on jahedast hõredam ning et õhku saab püüda „ümbriku sisse“, valmisid esimesed kuumaõhuapllide prototüübid. Esimesena sai lendamiseks mõeldud agregaat kasutust sõjalisel otstarbel: õhupallil sõitjaid ehk aeronaute kasutati luurajatena.

Tänapäeval on kuumaõhupallisõit pigem meelelahutus või hobitegevus. Sama füüsikalise põhimõttega on igaühel võimalik tutvuda veel levinuma seadeldise – taevalaterna näitel. Kuidas aga kuumaõhupalli või taevalaternat juhtida saab? Mis paneb neid õhku tõusma ja kuidas need tagasi maa peale tuua?

Maakond: Harjumaa
Läänemere projekt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tähistamaks Läänemere Projekti 30. tegevusaastat kogus Tartu loodusmaja nii Eesti kui teiste riikide BSP-koolidelt projektiga seotud häid näiteid: praktiliste tööde ja vaatluste juhendeid, koostöökogemusi, õppekäikude, konkursside ja sündmuste kirjeldusi jpm. 

Maakond: Tartumaa
valikumäng
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Säästvat arengut toetava hariduse põhimõtteid järgivana ei paku valikumäng valmis fakte ja tõdesid, pigem kutsutakse õpilasi arutlema oluliste keskkonnateemade üle. Eesmärgiks on õpilaste mõtlemis-, arutlus- ja esinemisoskuste arendamine; peamisteks meetoditeks on grupitöö, rollimäng, diskussioon. Mängijad on asetatud erisugustesse olukordadesse, neil tuleb kujutletavalt langetada elukeskkonda mõjutavaid otsuseid või teha valikuid erinevate võimaluste vahel.