rannaniidukohvri sisu
Märt Kose
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Rannaniidukohver kaasaskantava ekspositsioonina võimaldab tutvustada Eesti rannaniite ja nende elustiku komponentide olulisust ökosüsteemi toimimisel, sealhulgas inimese tegevuse olulisust ja vajalikkust. Tutvustab sõnnikuga seotud elustikku ja protsesse ja aitab teadvustada karjatamise ja sõnniku tähtsust ökosüsteemide toimimises rannaniidu näitel.

metsloona aastaring
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

2020 aastal on Keskkonnaameti üks teavituse peateema KOHTUMINE METSLOOMAGA. Ühiskonnas toimub pidev linnastumine ja kaugenemine loodusest, mistõttu on vaja meelde tuletada looduse üldise toimimise seaduspärasusi. Meie, inimesed, jagame Eestimaa pinnal ÜHIST ELURUUMI TEISTE ELUSOLENDITEGA, sh metsloomadega. Me peame teadma rohkem metsloomade elust, et oskaksime paremini nende vajadustega arvestada. Sel põhjusel on vaja olla teadlikum metsloomade: - loomulikust eluringist aastaaegade rütmis; - igapäevastest vajadustest; - olukordadest, kus inimene kindlasti ei tohiks sekkuda nende ellu; - probleemsetest olukordadest, kus inimene peaks sekkuma nende ellu.

plakat inimeste ja ulukite suhted
EJS
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Eesti Jahimeeste Seltsi õppematerjal METSLOOMADE AASTARING ning INIMESE JA ULUKITE SUHTED, kus viiel infograafilisel teemalehel on ülevaade metsloomade toiduvõrgustikust ja loomulikust elukorraldusest läbi nelja aastaaja. Üks teemaleht on inimese ja ulukite probleemolukordadest, millele antakse selgitused nii inimese kui ka ulukite vaatenurgast. Õppematerjali eesmärk on teadlikkuse tõstmine metsloomade eluviisist ja nende loomulikest vajadustest, et oskaksime metsloomadega rohkem arvestada ja mõista paremini looduse toimimist. Me ei tohi unustada, et jagame Maad elamiseks teiste elusolenditega, sealhulgas metsloomadega - nad on osa elurikkusest, kes loovad Maal elutingimusi jätkusuutlikuks eluks. Teadlik inimene väärtustab, austab ja hoiab loodust.

aasta tegijate plakat
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Selgunud on 2020. aasta tegijad looduses! Kas teadsid, et aasta loomaks valiti nahkhiir, linnuks tuttpütt ja orhideeks soo-neiuvaip? Vaata aasta tegijaid tutvustavalt infolehelt  järele, kes või mis on aga 2020. aasta liblikas, puu, seen, sammal, muld ja kala.

placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Keskkonnainvesteeringute keskuse (KIK) ning Tallinna Ülikooli haridusuuenduse tippkeskuse toel toimunud koolitusprojekti “Formaal- ja mitteformaalhariduse asutuste ja ülikoolide koostöö säästva arengu hariduse õppeprogrammide ettevalmistamiseks ja kvaliteedi monitoorimiseks – pilootprojekt” eesmärkideks oli tõhustada riikliku õppekava läbiva teema “Keskkond ja jätkusuutlik areng” täitmist formaal- ja mitteformaalhariduse õppeasutuste koostöös. Projekti käigus arendati ülikoolide õppejõudude-teadurite (Elina Malleus, Grete Arro, Liisa Puusepp, Mihkel Kangur) kaasabil õpetajate ja keskkonnahariduskeskuste juhendajate koostöö oskuseid teaduspõhiste säästva arengu haridust toetavate õppeprogrammide- ja materjalide ettevalmistamisel.