Plastprügi jõuab mereloomadesse
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Teabematerjal on pühendatud ohtudele Läänemeres ja selle tundlikumale osale – Soome lahele. Inimese tegevus kahjustab Soome lahe seisundit. Maismaalt tulevate kahjulike ainete ja prügi hulk hakkas tõusma pärast Teist maailmasõda, kui arenes kiiresti tööstus ja põllumajandus. Kasvavates ühiskondades suurenev energiavajadus peegeldub meretranspordi hulkade suurenemises, mis toob kaasa probleemid võõrliikidega ja õlireostuse ohu. Mere reostumine on peamiselt moodsa ühiskonna tulem, milles plastiktoodete tööstusel ja ühekordselt kasutatavate toodetel on märkimisväärne roll. Kõikidele nendele teguritele on ühtne see, et need on probleemideks alles tagantjärele. Selle tõttu hilineb ka nende tekitatud kahjude likvideerimine.

Maakond: Harjumaa
soovaimul külas
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Võluviiskudega soovaim Eesti looduse kõige suuremaks rikkuseks on ürgvanad rabad. Haruldased maastikud, kus ümberringi laiub pehme roheline sammal, kasvavad kidurad ja kõverikud männipuud, kus päikesehelgis virvendavad mustavad veesilmad ning nina kõditab mõrkjas sookailulõhn. Kuid rabade ilu pole kergesti kättesaadav. Rabas käimine tahab loodusega harjumist. Raba on nagu muinasjutt, mille salapärane ilu avaneb kõige paremini koidikul või päikeseloojangul – siis, kui läbi udu hingitsev päike paneb elama kõik värvid ja varjud, lõhnad ja hääled.

rikas elu
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Elurikkus meie ümber on sageli midagi sellist, mida peame iseenesestmõistetavaks, tavaliseks, igaveseks. Märkame sagedamini seda, mis otseselt meid
puudu tab, huvitab või segab. On piiratud hulk neid, keda tunneme paremini, kellega suhtleme tihedamalt, keda märkame sagedamini. Seda nii inimeste kui
ka teiste olendite hulgas. Pole hästi võimalik ette kujutada, et keegi tunneks ja suhtleks maakera kõigi 7 ja poole miljardi inimesega, niisamuti ei ole tõenäoline, et keegi tunneks kogu meie planeedi ja isegi tillukese Eesti kõiki elusolendeid. Seda polegi vaja. Kuid oluline on teadmine, et oleme oma planeedil tihedalt seotud kõigi olenditega, kes siin meiega koos oma elu elavad, jagades õhku, maad ja vett. Koostööd tehes ja konkureerides, olemasolevaid ressursse kasutades ja keskkonda kujundades, infot ammutades ja infot jagades, elades ja surres.

Maakond: Tartumaa
mäger
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

2016. aasta sügisel sai valmis värske õppematerjal mägrast, mis kutsub tutvuma Eesti metsade ühe põnevaima loomaga. See koosneb uuematest andmetest, fotodest ja videolõikudest ning annab hea ülevaate aasta looma eluringist, käitumisest ja olukorrast Eestis. Õppematerjal on mõeldud koolidele ning sobib nii suurtele kui väikestele klassidele

käsiraamat
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Käesoleva  metoodilise  käsiraamatu  eesmärgiks  on  abistada  õpetajat bioloogia õpetamisel ja vene keelt emakeelena kõnelevat õpilast õpitava omandamisel. Iga peatükk koosneb sissejuhatavast osast, õppetekstidest, nende juurde kuuluvatest ülesannetest ja kontrollküsimustest. Ülesannete täpsemaks mõistmiseks on esitatud ka nende lahendused ning vastused. Käsiraamat on keeleliselt toimetatud, kujundatud ja küljendatud, maht 326 lehekülge.