
Õppeprogramm koosneb kahest põhiosast.
Retk Pargi- ehk Lastekodumäele – annab ülevaate maastiku eripäradest, tekkeloost, geograafilistest ja geoloogilistest iseärasustest, taimestikust ning tutvustab I ja II maailmasõjaga seotud paiku. Retk on Vaivara Sinimägede muuseumi juurest Pargi- ehk Lastekodumäele, kus arutame Sinimägede tekke üle ja on võimalik külastada I maailmasõja ajal mäe sisse rajatud käike, kus on näha ka mäe sisemust. Antakse ülevaade toimunud lahingutest ja järgnenud muutustest maastikupildis (metsa kadumine, pinnase teisaldamine jne). Keskkonnahoidlike väärtushoiakute ja käitumisharjumuste kinnistamiseks räägime Vaivara maastikukaitsealast ja seal lubatud tegevustest.
Praktiline ülesanne – Pargi- ehk Lastekodumäele tänase Sinimäe asula eri aegade kaartide lugemine, positsioneerimine ja maastikuliste muutuste analüüs umbes 80 aasta jooksul. Juhendaja annab ülevaate topograafiast ning kaardi mõistmise algtõdedest. Ülesande lahendamiseks lepitakse kokku kindel aeg, meetoditeks on õpilaste grupitöö ja ajurünnak. Aja lõppedes analüüsitakse tehtut koos juhendajaga ning näidatakse ära vead, kui neid on.
Kokkuvõtete tegemine vestluse, küsimuste-vastuste vormis, et kinnistada õpitut ja veenduda eesmärkide täitmises.
Tagasiside küsimine:
Pärast õppeprogrammi toimumist küsitakse grupi saatjatelt õpetajatelt suuliselt ja e-maili teel tagasisidet.
Õpipädevused:
Õpitulemused:
mõistab, et maastik mõjutab inimeste otsuseid ja inimeste otsused mõjutavad muutusi maastikul
oskab ennast positsioneerida maastikul
oskab eri aegade kaartide järgi aru saada muutustest maastikul
mõistab looduse ja sotsiaalkultuurilise keskkonna seoseid: mõistab looduse ja sotsiaalkultuurilise keskkonna seoseid ja eripära: huvi looduse ja ümbritseva keskkonna vastu võimaldab väärtustada looduse mitmekesisust, sh elurikkust, ühiskonna ajalugu ja kultuuri ning loodushoidu ja kestlikkust.
Seos õppekavaga ja ainetevaheline lõiming:
Seos õppekavaga:
PK Loodusõpetus: Elus- ja eluta loodus. Inimtegevus, tehnoloogia ja looduslik tasakaal, Sinimägede teke , kivimid
PK Geograafia: Kaardiõpetus. Pinnamood
PK ja gümnaasiumi ajalugu: I ja II maailmasõda
Gümn Geograafia: Rahvastik ja majandus
Loodusainete ja ajaloo lõiming
Meetodid:
Meetodid: Juhendajaga retk, paikvaatlus koos positsioneerimise ja kaardi lugemisega. Kaartide võrdlus ja analüüs. Grupitöö ja ajurünnak.
Õppematerjalid ja vahendid:
näitlikud materjalid: skeemid, pildid
neli erinevat kaarti
Juhis õpetajale:
Juhis õpetajale:
Õpikeskkonna eripära on künklik maastik. Võib esineda kõrgema rohuga lõike, mis vihmase ilma puhul on märg. Riietus mugav ja sobilik looduses liikumiseks. Arvestada tuleb Eesti muutlike ilmaoludega. Võimaluse korral võtta kaasa taskulamp.
Programm on kohandatav puudega õpilastele, kuid vajalik on eelnev kokkulepe. Korraga saame vastu võtta maksimaalselt 2 rühma
Soovitame lisaks programmile külastada Sinimägede Muuseumi.
Sihtgrupp:
Kestus:
Grupi suurus:
Toimumise aeg:
Hind:
Läbiviimise koht:
Läbiviimise asukoht:
35.9392072, 14.4141228
Programmi läbiviija:
Keel:
Viited:
Pikk kirjeldus:
Õppeprogramm koosneb kahest põhiosast.
Retk Pargi- ehk Lastekodumäele – annab ülevaate maastiku eripäradest, tekkeloost, geograafilistest ja geoloogilistest iseärasustest, taimestikust ning tutvustab I ja II maailmasõjaga seotud paiku. Retk on Vaivara Sinimägede muuseumi juurest Pargi- ehk Lastekodumäele, kus arutame Sinimägede tekke üle ja on võimalik külastada I maailmasõja ajal mäe sisse rajatud käike, kus on näha ka mäe sisemust. Antakse ülevaade toimunud lahingutest ja järgnenud muutustest maastikupildis (metsa kadumine, pinnase teisaldamine jne). Keskkonnahoidlike väärtushoiakute ja käitumisharjumuste kinnistamiseks räägime Vaivara maastikukaitsealast ja seal lubatud tegevustest.
Praktiline ülesanne – Pargi- ehk Lastekodumäele tänase Sinimäe asula eri aegade kaartide lugemine, positsioneerimine ja maastikuliste muutuste analüüs umbes 80 aasta jooksul. Juhendaja annab ülevaate topograafiast ning kaardi mõistmise algtõdedest. Ülesande lahendamiseks lepitakse kokku kindel aeg, meetoditeks on õpilaste grupitöö ja ajurünnak. Aja lõppedes analüüsitakse tehtut koos juhendajaga ning näidatakse ära vead, kui neid on.
Kokkuvõtete tegemine vestluse, küsimuste-vastuste vormis, et kinnistada õpitut ja veenduda eesmärkide täitmises.
Tagasiside küsimine:
Pärast õppeprogrammi toimumist küsitakse grupi saatjatelt õpetajatelt suuliselt ja e-maili teel tagasisidet.